piątek, 18 lipca 2014

[ZAPOWIEDŹ] Insomnia


Insomnia to diselpunkowa gra RPG pomyślnie sfinansowana w przeciągu kilku ostatnich dni na platformie Kickstarter. Za jej tworzenie odpowiedzialne jest rosyjskie niezależne studio MONO, którego przedstawiciele zapowiadają, iż produkcja będzie nawiązywać klimatem do takich tytułów jak Bioshock czy Fallout. Czego dokładnie możemy oczekiwać od tego projektu?

Fabuła produkcji będzie się rozgrywać na terenie gigantycznej, opuszczonej stacji kosmicznej, na której pokładzie czterysta lat temu ludzie odnaleźli dom, po opuszczeniu zdewastowanej rodzinnej planety.
W miarę z postępem czasu została ona jednak znacząco wyludniona. a wiele segmentów statku stało się niedostępnych. Najważniejsze lokacje w obrębie stacji będą wykonane statycznie, twórcy zapowiedzieli jednak, iż poboczne segmenty będą generowane losowo - ma to zapewnić unikalny charakter rozgrywki podczas każdego ponownego zetknięcia z grą.

W tych warunkach przyjdzie nam się odnaleźć jako jeden z ocalałych członków załogi. Naszym zadaniem będzie eksploracja opuszczonej stacji, oraz wykonywanie przeróżnych zadań. Aby przetrwać ważne będzie zadbanie o jedzenie, ciepłe ubrania, a także wystarczającą ilość snu. Walka będzie się toczyć w czasie rzeczywistym, jednak sporo będzie zależało od właściwej taktyki, wyposażenia i umiejętności.

 
Naszym głównym zadaniem będzie eksploracja ciemnych zakamarków opuszczonej stacji.


Rozgrywkę zaczniemy od stworzenia postaci - twórcy zapowiadają w tym względzie całkowitą dowolność wyboru. Tylko od nas zależy czy w naszej przygodzie pokierujemy wojownikiem, a może kryjącym się w mrokach wygnańcem. Na osobowość naszego protagonisty będzie miał wpływ szereg współczynników, określający m.in.charyzmę czy zręczność. Jedno jest pewne - wybór przez całą rozgrywkę będzie należał tylko do gracza, a świat gry będzie dynamicznie odpowiadał na nasze poczynania.



W trakcie naszej przygody trafimy także na powierzchnie spustoszonej planety.

Przejście głównego wątku ma zająć około dwudziestu godzin, dalsze trzydzieści będzie można spędzić na realizacji zadań pobocznych. Twórcy zapowiadają także udostępnianie dodatkowych darmowych scenariuszy już po premierze. Każdy z nich ma zapewnić kilka godzin zabawy.

Sfera graficzna produkcji ma ukazywać rozgrywkę w rzucie izometrycznym, a stylistyką nawiązywać do ponurego diselpunkowego klimatu. Zgodnie z takim konceptem w produkcji oprócz ciężkich kombinezonów i futurystycznej broni uświadczymy także quasi-rycerskich zbroi oraz broni palnej produkowanej chaupniczo na stacji. Autorzy udostępnili naszej redakcji kilka dodatkowych concept-artów, z którymi możecie się zapoznać na końcu artykułu.



Soundtrack także zapowiada się wybornie, co mogliśmy usłyszeć w trailerze oraz w przedstawionych próbkach. Składać się na niego będą zarówno klimatyczne ambienty jak i dynamiczne ścieżki towarzyszące walce.






Na koniec przedstawiam wam oryginalny trailer, a także link do w pełni grywalnego dema produkcji. Premiera Insomni już w 2015 roku - warto czekać tym bardziej, iż gra ukaże się także w języku polskim :) Jeżeli chcecie dołożyć się do finansowania inicjatywy na Kickstarterze, to macie taką możliwość jeszcze do 24 lipca pod tym adresem. Znajdziecie tam także więcej informacji o projekcie.

Tomasz Depczyński
Radioaktywny Redaktor

Dziękujemy autorom Insomni za udostępnienie materiałów do artykułu!

Trailer:
  

 

Link do dema:







0 komentarze:

Prześlij komentarz