piątek, 26 grudnia 2014

[ZAPOWIEDŹ] I Shall Remain



I Shall Remain to postapokaliptyczna gra dostępna na platformie Steam w formie wczesnego dostępu i osadzona w realiach zombie apokalipsy następującej w Stanach Zjednoczonych w toku alternatywnej wersji drugiej wojny światowej. Głównym bohaterem produkcji jest jeden z amerykańskich żołnierzy, poszukujący brata na zniszczonych terenach wielkich metropolii wschodniego wybrzeża. W grze największy nacisk położono na akcje, znajdziemy tutaj jednak także elementy gry survivalowej, czy Rpga.


Sedno rozgrywki ogranicza się do pokonywania kolejnych plansz, będących w rzeczywistości zamkniętymi obszarami i walki z wszystkimi napotkanymi zombie. Po wyznaczonym terenie możemy co prawda poruszać się dowolnie, a także m.in. przeszukiwać niektóre elementy otoczenia w celu znalezienia przydatnych przedmiotów, jest to jednak przykład typowej gry liniowej, w której przejść na kolejny etap możemy dopiero po zrealizowaniu określonych zadań.

W grze występuję uproszczony system rozwoju postaci, a także częściowe zarządzania ekwipunkiem. Po awansie na kolejny poziom wybieramy specjalne "doktryny wojskowe", które pozwalają naszemu bohaterowi poznawać nowe umiejętności, a także polepszyć jego zdrowie czy wytrzymałość. Przedmioty segregujemy na typowej erpegowej siatce symbolizującej zawartość plecaka, nie uświadczymy jednak tu więcej przedmiotów, niż tylko broń, opatrunki i żywność.

W naszej wyprawie może pomagać nam kilku towarzyszy, których zazwyczaj werbujemy poprzez opowiednie poprowadzenie linii dialogowej. System rozmów przedstawia tutaj typowy erpegowy standard, lecz niestety w samej grze rzadko kiedy usłyszymy jakiekolwiek rozmowy, postaci niezależnych jest bowiem póki co we wczesnej wersji jak na lekarstwo. Przydałoby się także ulepszenie sztucznej inteligencji naszych kompanów, którzy to często blokują się na obiektach, bądź ruszają do przodu w szaleńczej szarży, szybko ginąc od ciosów zombie.

W grze uświadczymy kilku rodzajów przeciwników, w tym oczywiscie nie tylko zwykłych zombie, ale także specjalnych zarażonych, z których jedni potrafią błyskawicznie szarżować, inni zaś są bardzo wytrzymali na ciosy określonym typem broni. W tej materii twórcy nie zawiedli i różnorodność przeciwników zachęca do rozgryki.

Uzbrojenie ogranicza się do drugowojennych amerykańskich karabinków, pistoletów i strzelb, a także do broni białej. Ważne jest różnorodne używanie arsenału, amuniacja dość szybko ulega bowiem wyczerpaniu.

Oprawa graficzna tytułu prezentuję się dość przeciętnie - w większości na teren nałożone są słabej jakości tekstury, widać także kanciastość obiektów i prowizoryczność efektów. Drobne kłopoty występują także z trzecioosobową kamerą, która czasami nie pozwala nam dojrzeć przeciwników znajdujących się, np. za ścianą, przez co musimy posiłkować się oznaczeniami kropek na minimapie, aby dowiedzieć się o obecności zombie.

Póki co I Shall Remain we wczesnym dostępie nie zachęca do dłuższej rozgrywki. Jako fanowi postapo brakowało mi w tej produkcji przede wszystkim większych elementów survivalowych. W obecnym stanie tytuł ten posiada wiele braków i myślę, iż można go sobie spokojnie odpuścić.


Radioaktywny Redaktor
Tomasz Depczyński

Gameplay:


0 komentarze:

Prześlij komentarz