czwartek, 5 grudnia 2013

[ZAPOWIEDŹ] Kilka słów o Wasteland 2




Graliście w pierwszą część Wasteland z 1988 roku? Nie?...


Nic dziwnego - w dzisiejszych czasach pikselowa grafika i oparcie rozgrywki na tekstowych komendach skutecznie odstręcza od tej produkcji, jednak trzydzieści lat temu "Wasteland" fascynowało graczy na całym świecie. Całkowicie otwarty świat, kreowanie własnej, niepowtarzalnej drużyny i fascynująca fabuła. To wszystko powraca teraz w drugiej części kultowego pierwowzoru - tego samego, który zainspirował Interplay do stworzenia samego Fallouta.

Wasteland 2 jest tworzone od podstaw specjalnie dla fanów „oldskulowych” RPG-ów przez ekipe ludzi z inXile Entertainment na czele z Brianem Fargo - twórcą oryginalnego Wasteland, a także serii Fallout.  Produkcja została sfinansowana na Kickstarterze w zawrotnej sumie ponad 3 milionów dolarów przez samych graczy, dlatego ich zdanie ma kluczowy głos przy tworzeniu gry. Twórcy dali już także odczuć, że oceny fanów są dla nich priorytetowe.

Wasteland 2 zaoferuję nam rozgrywkę w stylu klasycznego RPG widzianego w rzucie izometrycznym. Mechanika walki została oparta na turach, zaś w samej rozgrywce mamy dużą dowolność kreowania własnej, indywidualnej przygody. Sam Brian Fargo powiedział, iż Wasteland 2 nie będzie dało się przejść dwa razy w ten sam sposób. Twórcy obiecali także, że gra będzie czerpała dużo z pierwowzoru, nie rezygnując jednak z wielu nowatorskich koncepcji.


Otwartość rozgrywki ma zapewnić nowy system dialogowy, który opiera się na słowach kluczowych, które podczas rozmowy będą zamieniać się w pełne wypowiedzi (zgodnie z sugestią fanów). Wybranie odpowiedniej reakcji na słowa rozmówcy, będzie otwierało przed nami kolejne linie dialogowe. I choć sami mamy kształtować relacje z otaczającymi nas społecznościami, to zasób słów kluczowych ma zwiększać się w miarę naszych postępów w rozgrywce. Oznacza to, iż reakcje NPC zależeć będą od wielu czynników m.in. dokonanych przez nas wyborów czy nawet kolejności użytych już wcześniej słów. Dla fanów staroszkolnych rozwiązań przygotowano zaś ciekawy dodatek - podobnie jak w Falloucie będzie można samemu wpisać na klawiaturze hasła które chcemy poruszyć w rozmowie i za pomocą tego "odkryć" zablokowane wcześniej słowa kluczowe.

Oczywiście każdego z członków naszej drużyny będziemy mogli indywidualnie rozwijać w wybranym przez nas kierunku. Lista umiejętności jest długa i oferuję nie tylko powszechnie znane otwieranie zamków czy walkę wręcz, ale także m.in. włamywanie się do sejfów czy sztukę przetrwania.

Turowa walka ma stawiać na element taktyczny i pod tym względem nawiązywać do Fallouta: Tactics. Ważne będzie właściwe umiejscowienie naszych protagonistów na polu bitwy, a także wykorzystywanie ich unikalnych umiejętności. Mechanizmy starcia oparte będą na zasadach rodem z "papierowego" RPG, zaś na bocznym pasku będziemy mogli dokładnie obserwować efekty wirtualnych rzutów kością.

Jednym z najciekawszych elementów jest sam hud - twórcy obiecali bowiem jego szeroką customalizacje. Będziemy w stanie zmniejszać, zwiększać, przesuwać i obracać praktycznie każdy element interfejsu.


Pierwszy udostępniony fragment rozgrywki wraz z komentarzem Chrisa Keenana, prezentujący ogólne założenia projektu:




Autorzy stworzyli także unikalny system rozwoju biegłości postaci w posługiwaniu się daną bronią. W Wasteland 2 nie wystąpi więc sytuacja, w której wraz z postępami w grze będziemy musieli ciągle wymieniać karabin na ten posiadający lepsze statystyki - to umiejętności postaci będą decydowały o celności czy obrażeniach. Sam arsenał ma także być ogromny, bowiem oprócz broni klasowej, liczne będą także specjalne bronie hybrydowe.

Prezentacja okna ekwipunku:





Ścieżka dźwiękowa produkcji utrzymana będzie na najwyższym poziomie, bowiem odpowiada za nią nie kto inny, a sam Mark Morgan - twórca soundtracków Fallouta 1 i 2.


Poniżej można zapoznać się z pierwszymi próbkami oprawy dźwiękowej:




Brian Frago ogłosił dodatkowo, iż już w przeciągu kilku tygodni rozpoczną się rozgrywki w otwartą betę, do której dostęp będą mieli gracze, który wsparli projekt na Kikcstarterze. Jeśli któryś z czytelników jest takim szczęściarzem - szczerze zazdroszczę. Mam jednak nadzieję, że na początku 2014 roku wszyscy będziemy już mogli razem zanurzyć się w pełną wersje "pustkowi".

Na koniec najnowszy gameplay z misji w więzieniu:




Tomasz Depczyński
Radioaktywny Redaktor

Platformy: PC 
Co wygląda dobrze:
+ customizacja hudu
+ turowa, taktyczna walka
+ skomplikowana, wielowątkowa fabuła
+ klimatyczny soundtrack
+ intuicyjny ekran ekwipunku
+ udział fanów w procesie twórczym
+ liczna interakcja z obiektami


Co trzeba dopracować:
- animacje śmierci wrogów (na takie w stylu Fallouta)
- bardziej intuicyjne ukazanie dialogów


0 komentarze:

Prześlij komentarz