wtorek, 12 sierpnia 2014

[ZAPOWIEDŹ] Sheltered


Rodzina jest najważniejsza.

W świeżo ufundowanej na Kickstarterze produkcji Sheltered studia Unicube przyjdzie nam zająć się właśnie rodziną, czyli dbaniem o najbliższych i o nasze wspólne schronienie.

Fabuła gry przedstawia historię rodziny ukrywającej się po nuklearnej zagładzie w podziemnym bunkrze. Zabawa rozpoczynamy w supermarkecie, tuż przed spadnięciem pierwszych bomb. Mamy jedynie kilka minut, aby zabrać ze sobą najpotrzebniejsze zapasy, które pozwolą nam przeżyć kilka pierwszych tygodni w podziemnej fortecy. Szybko okazuję się jednak, iż rodzina będzie musiała zostać dłużej w betonowym schronieniu, trzeba będzie więc oszczędnie korzystać z zasobów pożywienia i wody, monitorując ich ilość i naprawiając awarie, a w końcu także wyjść na powierzchnie. Na zewnątrz czai się jednak masa niebezpieczeństw - od zmutowanych bestii aż po innych ludzi gotowych zabić dla przetrwania. Walkę autorzy postanowili przedstawić w systemie torowym, wymagającym jednak dużego zmysłu strategicznego i wykorzystania wszelkich dostępnych atutów. Na dodatek nasz bohater nie może spędzić na powierzchni zbyt dużo czasu z powodu skażenia radioaktywnego, które może wywołać chorobę popromienną.

Wyprawy na powierzchnie będą się wiązały z wieloma niebezpieczeństwami.

W samym schronie będziemy musieli monitorować szereg istotnych wskaźników m.in. poziom wody czy skażenia. W razie potrzeby będziemy także musieli usunąć awarią systemów, a w ostateczności udać się na powierzchnie po potrzebne części. Istotnym problemem mogą być także choroby, do ich wyleczenia będziemy bowiem potrzebować odpowiednich lekarstw.

Rozgrywkę rozpoczniemy od wybrania najpotrzebniejszych nam do przetrwania rzeczy.

Każde podejście do gry ma być inne, twórcy deklarują bowiem, że to gracz zdecyduję jak potoczy się jego historia. Nasza rozgrywkę może zakończyć zaledwie jeden błąd, z drugiej strony jeśli będziemy skrupulatnie sprawdzać każdy system bunkra, to będziemy w stanie przetrwać miesiącami. Aby oddać stan psychiczny ocalałych po wielu miesiącach pod ziemią, autorzy postanowili wprowadzić system zdrowia psychicznego. W grze będziemy także zmuszeni do dokonywania trudnych wyborów moralnych - często będziemy musieli podjąć ryzyko zaufania nieznajomym, którzy przecież mogą się okazać pozbawionymi skrupułów mordercami.


W grze często przyjdzie nam dokonywać trudnych wyborów.


Pikselowa grafika produkcji nawiązuję stylistycznie do lat 90-tych i podobna jest do tej prezentowanej w sławnym "Papers Please". Całość charakteru dzieła ma dopełnić także soundtrack zawierający m.in. klimatyczne ambienty.

Tomasz Depczyński
Radioaktywny Redaktor

Link do Gameplay'u - KLIK

Materiał wideo z serwisu Kickstarter:


0 komentarze:

Prześlij komentarz