Rodzina jest najważniejsza.
W świeżo ufundowanej na Kickstarterze produkcji Sheltered studia Unicube przyjdzie nam zająć się właśnie rodziną, czyli dbaniem o najbliższych i o nasze wspólne schronienie.
Fabuła gry przedstawia historię rodziny ukrywającej się po nuklearnej zagładzie w podziemnym bunkrze. Zabawa rozpoczynamy w supermarkecie, tuż przed spadnięciem pierwszych bomb. Mamy jedynie kilka minut, aby zabrać ze sobą najpotrzebniejsze zapasy, które pozwolą nam przeżyć kilka pierwszych tygodni w podziemnej fortecy. Szybko okazuję się jednak, iż rodzina będzie musiała zostać dłużej w betonowym schronieniu, trzeba będzie więc oszczędnie korzystać z zasobów pożywienia i wody, monitorując ich ilość i naprawiając awarie, a w końcu także wyjść na powierzchnie. Na zewnątrz czai się jednak masa niebezpieczeństw - od zmutowanych bestii aż po innych ludzi gotowych zabić dla przetrwania. Walkę autorzy postanowili przedstawić w systemie torowym, wymagającym jednak dużego zmysłu strategicznego i wykorzystania wszelkich dostępnych atutów. Na
dodatek nasz bohater nie może spędzić na powierzchni zbyt dużo czasu z powodu skażenia radioaktywnego, które może wywołać chorobę popromienną.
![]() |
Wyprawy na powierzchnie będą się wiązały z wieloma niebezpieczeństwami. |
W samym schronie będziemy musieli
monitorować szereg istotnych wskaźników m.in. poziom wody czy skażenia. W razie potrzeby będziemy także musieli usunąć awarią systemów, a w ostateczności udać się na powierzchnie po potrzebne części. Istotnym problemem mogą być także choroby, do ich wyleczenia będziemy bowiem potrzebować odpowiednich lekarstw.
![]() |
Rozgrywkę rozpoczniemy od wybrania najpotrzebniejszych nam do przetrwania rzeczy. |
Każde podejście do gry ma być inne, twórcy deklarują bowiem, że to gracz zdecyduję jak potoczy się jego historia. Nasza rozgrywkę może zakończyć zaledwie jeden błąd, z drugiej strony jeśli będziemy skrupulatnie sprawdzać każdy system bunkra, to będziemy w stanie przetrwać miesiącami. Aby oddać stan psychiczny ocalałych po wielu miesiącach pod ziemią, autorzy postanowili wprowadzić system zdrowia psychicznego. W grze będziemy także zmuszeni do dokonywania trudnych wyborów moralnych - często będziemy musieli podjąć ryzyko zaufania nieznajomym, którzy przecież mogą się okazać pozbawionymi skrupułów mordercami.
![]() |
W grze często przyjdzie nam dokonywać trudnych wyborów. |
Pikselowa grafika produkcji nawiązuję stylistycznie do lat 90-tych i podobna jest do tej prezentowanej w sławnym "Papers Please". Całość charakteru dzieła ma dopełnić także soundtrack zawierający m.in. klimatyczne ambienty.
Tomasz Depczyński
Radioaktywny Redaktor
Link do Gameplay'u - KLIK
Materiał wideo z serwisu Kickstarter:
0 komentarze:
Prześlij komentarz